• تهران،کریمخان
  • 09127976190 / 02166121160
  • ساعت پاسخگویی 10 صبح تا 8 شب

بلاگ گروه فاخته

سئو سایت مسئله ایست که این روزها به بزرگترین دغدغه یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام گزینه در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو و به ویژه گوگل باشید. قطعا همه به دنبال دست یابی به رتبه اول گوگل هستند. برای رسیدن به این رتبه می بایست تلاش کرد و در این رقابت که روز به روز نیز سنگین تر می گردد، باید هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی نمایید. آموزش سئو که این روزها به لطف داغ شدن بازار کسب رتبه های بالا مدتیست در وب فارسی جان گرفته است، به شما کمک می کند که خودتان بتوانید قسمت های عمده ای از مشکلات و مسائل مربوط به بهینه سازی سایت را رفع نمایید که پیشنهاد ما این است که در این راه آموزش های وب سایت سئو به سبک ایرانی را هم از دست ندهید. ولی اگر در این حین نیاز به مشاوره و یا اجرای حرفه ای سئو توسط شخص دیگری را داشته باشید، مهمترین پیشنهاد ما به شما این است که حتما کار را به کاردان بسپارید. امروزه یکی از مشکلات بزرگ که گریبان گیر سئو و همچنین وبمسترها شده است، وجود اطلاعات غیر تخصصی و گاها اشتباه در زمینه سئو در اینترنت می باشد که گاها متاسفانه وبمستران و سایت آن ها را به ورطه نابودی می کشاند.

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را بصورت زیر تعریف نمود:

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) به معناي فريب و يا دستکاري موتور‌هاي جستجو با روش‌هاي غير اخلاقي نيست. آن‌ها براي کمک کردن به بهبود رويت و ارتباط وب سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئوکار انجام می شود.

اهداف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوي جستجوي وارد شده داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مرتبط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئوبراي بهبود رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي روش‌هاي خود شد. زمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است. براي وب سايت‌ها خيلي مهم است که در صفحه اول نتايج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتيجه طبيعي اول که ۵۸٫۴ درصد کليک‌ها را شامل مي‌شود، قرار گيرند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند ۳ بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

سئو درون صفحه چیست ؟ (On Page SEO)

 بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

 لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

انواع  تکنیک سئو:

سئو کلاه سفيد (White Hat)

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه – سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران به هيچ وجه نيست. اين همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود زيرا دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه سیاه (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

تأثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم‌های گوگل به‌خصوص الگوریتم رنک برین می‌کوشد تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه‌بندی نتایج را بهینه کنند. هنگامی‌که کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادهای گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیاد خواهد کرد. برای مثال اگر یک سایت در جایگاه پایینی از نتایج جستجوی گوگل باشد ولی کاربران بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه آن سایت را بهبود خواهد داد.

هنگامی‌که شما بر روی یکی از لینک‌های موجود در صفحه اول گوگل کلیک می‌کنید گوگل تمامی رفتارهای شمارا به‌دقت بررسی و مورد آنالیز قرار می‌دهد و برای هر یک از رفتارهای شما برداشت‌های منحصربه‌فردی دارد. هنگامی‌که وارد یک سایت می‌شوید ممکن است با یکی از این ۳ حالت زیر روبه‌رو شوید:

  1. چیزی که در صفحه مشاهده کردید با چیزی که به دنبال آن بودید همخوانی ندارد
    درنتیجه فوراً به صفحه نتایج گوگل بازمی‌گردید و سایت دیگری را انتخاب می‌کنید یا دوباره همان عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید، بنابراین گوگل با آنالیز رفتار شما متوجه می‌شود که شما از محتوای ارائه‌شده راضی نبودید.
  2. خیلی سریع جواب خود را دریافت می‌کنید و به صفحه نتایج جستجو برمی‌گردید
    شاید سایت دیگری را انتخاب نکنید و با توجه به جواب گرفته‌شده عبارت جدیدی را در گوگل جستجو می‌کنید. با توجه به این‌که زمان کمی را در این سایت گذرانده‌اید ولی به نظر می‌رسد که جواب خود را به‌درستی دریافت کرده‌اید درنتیجه این خروج سریع از سایت یک اتفاق منفی از دید گوگل نخواهد بود.
  3. محتوای صفحه به نظر شما بسیار مفید و ارزشمندی است و زمان زیادی برای مطالعه آن سپری می‌کنید
    در این حالت، الگوریتم رنک برین متوجه می‌شود که اگر بازدیدکننده مدت‌زمان زیادی را در این صفحه صرف کند چه‌بسا محتوای آن صفحه به‌خوبی جوابگوی نیاز او بوده و محتوای کاملی است. درنتیجه این صفحه در جستجوهای بعدی می‌تواند رتبه به‌مراتب بهتری داشته باشد.

از زمانی که کاربر به سایت شما وارد می‌شود تا لحظه‌ای که مجدد به گوگل بازمی‌گردد و نتیجه دیگری را انتخاب می‌کند یا عبارت جدیدی را جستجو می‌کند، Dwell Time محاسبه می‌شود؛ و به هر میزان Dwell Time یا زمان ماندگاری یک کاربر در صفحه سایت بیشتر باشد، از دید گوگل میزان رضایت کاربر از این صفحه بیشتر است.

تاثیر ssl در سئو سایت چیست؟ چرا باید از HTTPS استفاده کنیم؟

HTTPS چیست؟

حتماً دیده اید که وقتی آدرس سایتی را وارد می کنید، معمولا یک Http به صورت خودکار به ابتدای آن آدرس اضافه می شود. اما بعضی وقتها هم ممکن است متوجه شوید که به جای Http، عبارت Https برای شما نشان داده می شود. همین S ناقابلی که به انتهای Http اضافه می شود، امنیت اطلاعات تبادل شده شما را تا حد زیادی بالا می برد. در مقاله گذشته گفتیم اطلاعاتی که در اینترنت رد وبدل می شوند از یک پروتکل استاندارد به نام HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol استفاده می کنند.پروتکل HTTPS که خلاصه شده ی Hypertext Transfer Protocol Secure به معنای پروتکل امن انتقال ابر متن است در واقع یک پروتکل برای برقراری ارتباط های ایمن است .

ssl چيست؟

SSL مخفف Secure Socket Layer به معني «لايه اتصال امن» و پروتکلي (مجموعه اي از قوانين) جهت برقراري ارتباطات ايمن ميان سرويس دهنده و سرويس گيرنده در اينترنت است.

پروتکل https چگونه کار می‌کند؟

https معمولاً از یکی از دو پروتکل امن SSL و TLS برای رمزگذاری ارتباطات استفاده می‌کند. هر دو این پروتکل‌ها، از چیزی که امروزه به نام سیستم ساختار نامتقارن کلیدِ عمومی (PKI) شناخته می‌شود، استفاده می‌کنند. یک سیستم “نامتقارن” برای رمزگذاری ارتباطات از دو کلید “عمومی” و “خصوصی” استفاده می‌کند. هر چیزی که با کلید عمومی رمزگذاری شده باشد، می‌تواند با کلید خصوصی باز شود و البته بالعکس!

همانطور که از این نام‌ها متوجه می‌شویم، کلید خصوصی باید تنها در اختیار صاحبِ خود باشد. برای مثال وقتی که وب‌سایتی در کار است، کلید خصوصی تنها در اختیار سرور وب‌سایت قرار دارد. از طرف دیگر، کلید عمومی در اختیار همه است و برای باز کردن اطلاعاتی که با کلید خصوصی رمزگذاری شده به کار می‌رود.

وقتی که مرورگر شما از یک صفحۀ وب درخواست ارتباط https می‌کند، وب‌سایت گواهینامه SSL خود را به مرورگر شما می‌فرستد. در این گواهینامه، کلید عمومی مورد نیاز برای شروع ارتباط امن قرار دارد. در این هنگام است که ارتباط SSL به صورت کاملاً سری و کدگذاری شده بین مرورگر شما و سرور برقرار می‌شود. نشانه این ارتباط، همان آیکونِ قفل در کنار نمایش پروتکل https در نوار آدرس مرورگر است که به شما اطمینان می‌دهد اتصال بین شما و سرور کاملاً امن و خصوصی است.

بنابراین داشتن مزایایی مثل امنیت سایت در اولویت بالایی قرار داره که موتورهای جستجو هم روی این گزینه حساب ویژه‌ای باز کردن که در ادامه به معرفی همه میزایایی که استفاده از SSL میتونه روی سایت و سئو سایت تاثیر بزاره بپردازم.

۱٫ سرعت بالاتر نسبت به HTTP

برای اینکه امکان استفاده از HTTPS که به نوعی همون HTTP/2 هست وجود داشته باشه، لازمه که هم مرورگر کاربر و هم اینکه گواهینامه امنیتی SSL روی سایت شما نصب و فعال شده باشه. بعد از اینکه این دو مورد رعایت شده باشه امکان دسترسی و دریافت داده‌های سایت از طریق پروتکل امن HTTPS فراهم خواهد شد. حالا بر اساس آماری که چند ماه قبل توسط موزیلا و شرکت Load Impact منتشر شد، در نتیجه گیری نهایی عنوان شده بود انتظار میرفت که ۵۰ تا ۷۰ درصد سایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند سرعت و عملکرد بهتری داشته باشند که همین اتفاق هم رخ داد.

۲٫ افزایش سئو وبسایت و رتبه بندی

اصلی‌ترین تاثیر مثبتی که استفاده از HTTPS روی سایت ما خواهد گذاشت از نظر سئو هست. در سال ۲۰۱۴ بود که مت کاتز، یکی از مدیران بخش گوگل در یک توییت اعلام کرد که، در حال حاضر استفاده از پروتکل HTTPS یک معیار سبک ولی تاثیر گذار در رتبه بندی وب سایت‌ها توسط گوگل به شمار می‌آید. پس میشه گفت که استفاده از SSL در سایت‌ها از اهمیت بالایی برای گوگل برخوردار هست. البته بعد از گذشت ۴ سال و فراگیر شدن استفاده از HTTPS نمیشه گفت که هنوز هم همون مقدار تاثیر رو روی سئو سایت خواهد داشت. اما جزو فاکتورهای سئو گوگل هست که بیشتر به چشم میاد.

۲٫ افزایش سئو وبسایت و رتبه بندی

اصلی‌ترین تاثیر مثبتی که استفاده از HTTPS روی سایت ما خواهد گذاشت از نظر سئو هست. در سال ۲۰۱۴ بود که مت کاتز، یکی از مدیران بخش گوگل در یک توییت اعلام کرد که، در حال حاضر استفاده از پروتکل HTTPS یک معیار سبک ولی تاثیر گذار در رتبه بندی وب سایت‌ها توسط گوگل به شمار می‌آید. پس میشه گفت که استفاده از SSL در سایت‌ها از اهمیت بالایی برای گوگل برخوردار هست. البته بعد از گذشت ۴ سال و فراگیر شدن استفاده از HTTPS نمیشه گفت که هنوز هم همون مقدار تاثیر رو روی سئو سایت خواهد داشت. اما جزو فاکتورهای سئو گوگل هست که بیشتر به چشم میاد.

salar shirkhani image

سالار شیرخانی هستم مدیر گروه فاخته تخصصم لاراول و پی اچ پی و اسپرینگ هستش علاقه زیادی به برنامه نویسی و سئو و افزایش فروش و بازاریابی دارم و تصمیم گرفتم با علاقم کارمو انجام بدم.

نمونه کارها

پر بازدید ترین مطالب

450 بازدید

آخرین مطالب

2019-08-30 19:16:57

طراحان، برنامه نویسان، کارشناسان سئو و امنیت، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان مارکتینگ و تبلیغات در قالب تیم طراحی و توسعه کسب و کار آنلاین فاخته آماده همکاری با شما هستند تا بتوانند با آمیزه‌ای از علاقه، تجربه و خلاقیت بهترین خدمات و سرویس‌ها را برای کسب و کارتان ارائه کنند.

© 2019 Designer .